Friday, July 12, 2013

When I start to love my job ..

Assalamualaikum wbt.. :)
Salam Ramadhan Al-Mubarak ...

Alhamdulillah.. Dah masuk 3 hari kita berpuasa ye tuan-tuan dan puan-puan.. heheh. Pada yang xboleh berpuasa dan tak berpuasa tu hormatilah mereka yang berpuasa dan yg paling penting hormatilah bulan yang mulia ini. Perbanyakkan ibadah semampu yang mungkin. Inshaa Allah..

So.. 
Mcm mana dengan pekerjaan anda di bulan puasa ini?

huhhhhh... ! (tarikkk nafas panjang2 .. tahaaann.... ok lepass)
Mmg menguji kekuatan iman dan kekuatan fizikal betul wa cakap luu.. 
Start bulan puasa nie dah masuk keje pkul 8 before nie pkul 9. lepas sahur terus get ready utk g keje..mmg xdapek la nak tidur balik.. hihihih..
1st day masuk keje bulan puasa mmg la mengantuk yg amat.. buat keje pun lemah je.. menguap xyah ckap laa entah bape kali.. :O
haha

Ok.. so far aku rase lpas explorace hari tu mcm da ok sikit la . Cuba kuatkan semangat utk cuba bertahan buat sementara waktu.. Bos pon ade ckp jgk .. 
"klu ade dapat keje kat mana2 yg lebih baik .. nak pegi.. pegi laa.. lgpun awak ade diploma" 
:)
Ye bos.. Inshaa Allah.. klu ade yg lebih baik yang Allah tentukan utk saya .. I will go for it! 
Timba pengalaman dulu ye cik kak.. 
Pahit getir perit payah suka duka untk pekerjaan pertama ini Inshaa Allah mudah-mudahan berbaloi..

FAMILY EXPLORACE MMC
ok..salah satu aktiviti iaitu mencari pelancong yg ade utk bergambar.. tp kite nak 30 org saje termasuk kami .


mehhh2 nak kenalkan my twin "nur haziqa vs nurul haziqah (anak bos) dduk kanan" hujung kanan dgn hujung kiri.. hihi
kalau nak tau .. time nie lahh baru aku kenal2 dgn orang tau.. kalau x.. mmg laa.. xfeel langsung utk kerja nie.. kat sini jugak le aku dpat kawan perempuan. Budak dari wad 7.. haha.. suke hati pgl bdk.. pdhal sorang 23 yg sblah aku tu sorg dah 27 yg free hair blkg tu. Ok laa.. aku pendiam (konon) diorg ramah yg amat.. Maaf la ye.. sy mengambil masa yang agak lama nak mesra alam .. hihi wlaupun nak dkt 2 bulan keje.




*accidentally tudung tersama dgn sorg bdk prmpuan team lain.tp die pnye shawl aku sarungg je. hee. paling xsuka bila ade orang pakai tudung o baju o ape2 je la yg sama dgn aku. ghrrr.. nsb baik xsatu team.


Tips supaya pekerja baru dapat menyesuaikan diri buatlah aktiviti2 yg sebegini ye.. hahah..
Permisi..
Wassalam :)

No comments:

Post a Comment