Thursday, September 12, 2013

I'm losing myself

Assalamualaikum..

Pejam celik pejam xnak celik dah 3 bulan dah aku keje.. Mcm xnak percaya tapi kena percaya. Dalam tempoh ni jugak la aku sentiasa diburu dgn bermacam2 perasaan. Perasaan yang sukar nak digambarkan. sukar untuk buat orang lain faham ape yang terbuku di hati. Boleh berpusing kepala dan otak kalau nak layan perasaan nie. xtau laa macam mana nak cakap. Hati aku berubah-ubah. Aku pon confius. Nak cerita kat orang spya org faham ape yg aku rasa lagi buat aku rasa serabut nak ngs pun ade. Semakin teruk je delima aku dengan pekerjaan pertama aku nie. Lepas dah konvo lg melayang nth ke mana hati aku.. Rasa nak give up! nak berhenti keje. nak duduk rumah xnak keje. jadi penganggur terhormat. diploma bagi kat nepal kat tmpt keje tu.. Huuuhhhhhhh ! :'( 

Allah ..

Iqa xtau.. iqa confius.. iqa stress.. iqa delima.. iqa sedih.. iqa nak nangis.. :'( 

Masa mula2 masuk kje .. takut, seram, xde keyakinan diri langsung, pengalaman keje pun zero, xhappy lgsung keje, tekanan je aku dgn kau tau keje! hari2 dok mengadap mesin jahit.. bape byk jarum ptah aku punya keje.. haha.
But then.. Bila dah settle keje menjahit .. aku start tolong2 diorg lipat kain2 kt laundry tu. Dan bermula dari itu baru lah aku dapat rasa ada 'life' dengan pekerjaan aku.. 
OK x Ok OK OK X X X OK x.. haha. serabut arr..
siapa yg buat serabut tu? Of course la AKU jugek!

Selesai konvo hari tu.. naik keje balik aku pun xtau myb da cuti lame ke ape.. Perasaan Hati Jiwa & Raga aku HILANG.. Kenapa?!!!
Adoiii...

Supervisor aku pon dah dok perasan n die tnye kat aku
 "kenapa macam xde mood je keje..ke dah dapt keje lain ea?"
 ape yg mampu aku buat "just smile" .. (xde mood kan.. so senyum je la)
"lps konvo da xde mood ea.. da jmpe kwn2 . np? kawan2 sume da kje?"
me: dahh.. diorg sume mmg da kje da.. ade yg dah smbg blja ..
"owhh..  tu yg frust tu.. rileks arr.. "
me: rilekss arr nie.. (tapi dalam hati rasa mcm nak ngs)

macam mana sekali pun aku dok mengadu crita aku kat org xkan dapat selesai mslah aku. Actually, aku just nak share problem je..bila kita luah ape yg tbuku at least release la sikit kan. 
The best solution is mengadu pada yang maha esa. :)
INSHA ALLAH. 
EVERYTHING WILL BE FINE.
SABAR LAHH WAHAI HATI.

#Pesan bos... pekerjaan pertama nie biasanye lebih susah lebih mencabar. Tapi nanti bila dah ada pengalaman senang la.. baru kita ade keyakinan nak berckap n so on.. lagi.. bos kate .. keje kena sepenuh hati sbb kita nak cari rezeki kan.. so .. Insha Allah.. I will .. Insha Allah  ... :')


No comments:

Post a Comment