Thursday, July 4, 2013

Ohh kerjaaaa.......

Assalamualaikum... :)

Dialog antara anak n ummi di suatu petang setelah pulang dari kerja...

me: "ummi..iqa nak resign! :'( "

my ummi: "ehhh baru keje nak resign... " (- -")

me: "entahh laa.. xtau la np.. mggu 1st rase xok minggu ke-2 & ke-3 MC minggu ke 4 rase ok n dah boleh terima kerja nie tapi minggu nie dahh rase xok balik.. "

Setelah bekerja selama 1 bulan 1 hari - 12 days of "MC" inilahhh hasilnye.. Argghhhh!! I have no idea what turned me into this ... Aku rase mcm still terumbang-ambing lagi. Sekarang nie baru aku betul2 rasa kehidupan berdikari itu.. ehh knp? time kat kolej dulu pun berdikari ape.. hahah.. memeyy laa... tp kat kolej aku still ade kawan2 yg sentiasa ada setiap saat dgn aku. kemana-mana saje aku pergi. pegi kelas berteman pergi makan berteman pergi toilet pun ade org teman.. pokoknya semuaaanyaaa pasti ada yg nemaninn gue dehh.. Bila aku dah kerja nie .. situasi dia dah jadi mcm nie pulak.. im the one n only girl disamping jejaka jejaki yg ada.. so everything yg aku buat everywhere yg aku pergi its all ALONE. Omaanghaaiii.. bkn bdk nie jenis yg pemalu ya ampunnn penyegan yg amat ke ?? haha.. 
macam mana bolehh bla bla bla.....?? ahhhhh sudah2.. jgn wujudkan persoalan dalam benak fikiran diri sendiri. Aku sedang Confius dgn diri sendiri. Mind set aku ke yg problem ? tapi aku xset ape2 pun yg negatif utk kje nie.. Walhal aku dah berusaha dan sekarang pun masih lagi mencuba utk yakin pada diri sendiri. Bos-bos aku pun so far alhamdulillah syukur sangat sbb diorg prihatin pada staff. Nak2 bila aku bru keje seminggu dah mc smpai 12 hari sbb kena chickenpox. haha. Aku risau sgt time tu sbb aku baru start keje kan.. tp diorg ok. me: "sorry ... cuti lame sgt" my bos: " xpe.. xshat rhat... " terharu rasa. Dan disebabkan dah cuti lama tu lahh aku mula bersemangat bila naik dari cuti mc yg lama tu.. seriously aku fikir yg myb aku dah mula utk terima keje nie.. im really happy n enjoy doing my job during the 1st week naik cuti tu BUT then the next week aku dah rase DOWN balikkkkk... Ya Allah... aku xtau dah nak buat mcm mana nie. Makk.. Iqa nak ikutt mak la cmnie :'((  Ya Allah.. temukanlah penyelesaian utk kesulitan yg sdg aku alami ini.. Janganlah engkau jadikan aku antara golongan yg mudah berputus asa.. Selagi aku mampu bertahan aku akan terus dan tetap bertahan .. Inshaa Allah.. Ahad nie ade family explorace .. huu .. cmno la ea.. mudah-mudahan group kami menang.. Aamiin.. aku harap sangat dengan benda nie aku akan dapat kenal dgn lebih dekat lagi staff2 MMC yg lain n akan dapat kawan so hilang laa rasa pelik2 yg ada nie.. dah lumrah kehidupan kan perempuan Allah jadikan sentiasa akan ada yg jaga.. :) waktu kecik mak ayah jaga lpas tu suami pule ..hihi.
hmm... sebenarnye aku boleh je hidup boleh je keje even aku terkontang kanting sorang2 mcm nie cuma at least aku nak la jgk ade yg aku kenal "kawan perempuan" yg boleh buat teman. so xde la nmpak sgt aku nie mcm org yg hilang arahh jalan sorang2 g makan sorang2 sume bnda sorang2.. bukankah berdua itu lebih baik ..? hahah.. acha septriasa yg kata .. :p



#Ingat time sekolah & kolej je ke ade ujian time kerja nie lah kita akan rase ujian yg benar2 ujian.. Ujian dalam mencari rezeki yang Halal.. Tabahlah Hati <3

No comments:

Post a Comment