Thursday, June 20, 2013

Terjangkitnye saya dengan Chickenpox kali ke-2.

Assalamualaikum.. :)

haiii lamanye cuti sampai serba salah dibuatnye.. daripada mc 2 hari + 5 hari semalam tambah lg 5 hari lamenyee.. 12 hari. aku harap sangat cukup la takat tu je cuti aku. aku xnak amek mc lg :'( Ya Allah sembuhkanlah aku kerana aku yakin hanya Engkau yang mampu menyembuhkan aku. Baru 8 hari aku mula keje dan sekarang aku dah mc sampai berhari2. itulah yang membuatkan aku bertambah2 rasa serba salah walaupun aku tahu sakit itu bukan kita boleh nak duga bila kita nak kena. Syukur sangat sebab bos ok n die pun faham. " xpe.. sakit rehat.. sy pun dulu kena time nak pergi haji. " masya Allah . lagi hebat ujian Allah pada die plus usia die pun jauh lebih tua dari aku (pangkat babah tapi bbah muda lg dari die). Aku dapat rasa mcm mana seksanye.

Waktu aku kecil dulu dah penah kena dah chickenpox nie but now serangan kali kedua bila aku dah dewasa which more suffer. Sebenarnye before aku kena dah 3 orang sepupu aku kena berturut-turut. Mula dengan anak mak usu yg no-2 si fahim.. lpas die baik adik die si izzati pulak kena .. lps adik baik, kakak die si fatin pulak .. huhh.. FYI, waktu fahim & adik die kena aku pulak kebetulan bru hbs studies so mmg ade je kat rumah. Disebabkan mama n ayah die keje so akulah yg jd babysitter die. Dah sah2 lah xboleh nak dihantar ke taska kan xpsal2 1 taska berjangkit pulok. So aku pun jaga je la mcm biasa bagi die makan tido mandikan ape sume. Seriously aku tak expect yg aku akan kena lg sbb kecik2 da kena. Selamba je aku tlg sapukan ubat gune tgn. hahaha. tapi sekali je la sbb rase mcm leceh je nak gune cotton bud. ngek! adik die kena pun aku yg jage tp bpe hari je la sbb aku dah nak start kje n kakak pun dah balik cuti. so die pulak jage. Walaupun dah berdepan dengan 3 org yg kena "chickenpox" tp aku still x berjaga2 sampailahhhh aku sendiri dah TERJANGKITTT .. :'(

Hari ke-8 aku bekerja aku rasa lemah xbermaya + sakit pinggang yg agak luar biasa sikit. myb sbb keje aku byk dduk thats y la kan.. hmm. kbtulan jgk baru 1st day bulan mengambang.heheh. Aku start perasan mcm ade jerawat kat dahi tapi bila aku tersentuh terus terasa mcm ade cecair. so bia je la. balik je rumah mmg dah rsa bdan lain mcm je seram sejuk mcm nak demam. Time nak mandi terperasan mcm ade 2 ke 3 gelembong air kat leher. pegi kat ummi amek tgn ummi ltak kat dahi soh rase. heheh. "Aah dedarrr.. " (suam2 nak demam) tunjuk yg kt leher tu ummi kate nth2 kena chickenpox. Malam tu jgk g klinik nak sahkan.. Bila tunjuk je kat doctor sahhhh la "BETULLAH NIE CHICKENPOX"..terus dapat mc. hmm..

tu laa al-kisah chickenpoxxx kali kedua terjangkit.. so pada sesiapa yang rasa dah penah kena waktu kecik2 jangan ingat xboleh kena lagi ye.. Penyakit ini berjangkit xkiralahhh pada yg dah atau belum ye. harap maklum. Sekian . :)


#SEMOGA CEPAT SEMBUH.... Aamiiin... > to myself. :')


No comments:

Post a Comment