Monday, May 6, 2013

Ke Arah Men"transformasi" Diri

Assalamualaikum wbt...

Aku ingin berhijrah.. aku ingin melakukan penghijrahan dalam diri, keluarga dan mungkin juga masyarakat. Aku hanya manusia biasa yang sering lalai dan leka. Memang .. kita semua pun tak kan pernah lari dari sifat tu. Aku akui yang jauh di sudut hati aku sedang ingin untuk membuat perubahan dalam diri. Aku mula utk memotivasikan diri dengan novel cinta dari Allah swt. iaitu Al-Quran dan buku-buku motivasi. nak berubah bukan mudah kita kena betul2 bertaubat pada-Nya. Nak bertaubat pun bukan semua orang dapat melakukannya tnpa petunjuk dari Allah. Tapi jangan risau.. kalau niat kita ikhlas inshaa Allah.. 
firman Allah swt.
" take one step towards Me, I will take ten steps towards you. Walk toward Me, I will run towards you" 

Aku hampir berputus asa dan tewas ke arah itu, namun aku mulai tersedar kembali.
 Allah.. please don't leave  me..I need you in my life :'( 
Allah tak pernah meninggalkan kita tapi kita sendiri yang lalai..
Perubahan yang walaupun kecil dan sedikit tetapi kalau kita berusaha untuk terus kekalkan Inshaa Allah... itu adalah lebih baik daripada kita berubah secara drastik then kita kembali melakukan kesilapan yang sama.
Allah :'(
Hanya Engkau yang mengerti hati hamba-hambaMu ini. berikanlah taufiq dan hidayahMu Ya Allah kepada kami yang sentiasa mendambakanNya.
Janganlah Engkau jadikan kami manusia yang mudah menyerah kalah dan berputus asa dalam mencari hidayah milikMu itu..
Aamiin....

No comments:

Post a Comment